És el règim d’intervenció municipal al qual, els municipis de més de 50.000 habitants, subjecten l’exercici d’espectacles públics i activitats recreatives de caràcter extraordinari.

  • Organisme competent / Responsable:
  • Ajuntament.
  • Àrea que tramita:
  • Àrea municipal de gestió de les activitats i llicències.
  • Classificació temàtica:
  • Activitats
  • Qui el pot demanar:
  • La persona física o jurídica que vol dur a terme un o diversos espectacles públics o activitats recreatives en un mateix establiment o espai obert al públic o el seu representant legal. En aquest darrer cas s'ha de declarar la representació amb la qual s’actua.
  • Canals de tramitació:
  • Quan es pot sol·licitar:
  • Durant tot l'any
  • Termini de la sol·licitud:
  • S’ha de presentar juntament amb la comunicació prèvia o declaració responsable de l’establiment si està subjecte a algun d’aquests règims. Abans de l’inici de l’activitat si l’establiment està subjecte a llicència.
  • Documentació necessària:
    • Sol·licitud de llicència d’espectacle públic o activitat recreativa de caràcter extraordinari d’acord amb el model normalitzat.
    • Una memòria amb el contingut mínim següent:
      • Identificació de l'espectacle públic o activitat recreativa per a la qual es sol·licita llicència.
      • Data o dates i horari previst per a la realització.
      • Nom, cognoms, adreça i telèfons de, com a mínim, dues persones responsables de la seva organització.
      • Descripció breu de l'espectacle o activitat i del nombre màxim de persones que previsiblement assistiran o participaran en la seva realització amb indicació dels serveis o prestacions que se'ls oferiran.
      • Indicació de les mesures adoptades, incloses la contractació del personal de seguretat privada i de control d'accés, i de les que convindria adoptar per part dels serveis municipals afectats, per tal de prevenir riscos per a la salut i la seguretat i per prevenir inconvenients o molèsties per a terceres persones interessades, en matèria de sorolls i trànsit.
      • Una anàlisi de la mobilitat que provocarà l’espectacle públic o activitat recreativa, amb previsió de mesures especials per afrontar les necessitats detectades, si escau, segons determina la normativa sobre regulació de la mobilitat generada
      • Una valoració de l’impacte acústic de l’espectacle o de l’activitat recreativa i, si escau, de les mesures que s’adoptaran per prevenir-lo i minimitzar-lo.
      • Descripció dels serveis d’higiene i dels dispositius d’assistència sanitària que s’instal·laran.
      • Declaració responsable de la persona titular o organitzadora on faci constar el compromís de contractació d'una d'assegurança de responsabilitat civil que cobreix el risc que pugui derivar-se de la seva organització i realització (segons les quanties mínimes del Decret 112/2010, de 31 d’agost).
      • Identificació de la persona o persones titulars de l'establiment, recinte o espai obert i, en cas que no sigui la mateixa persona promotora o organitzadora, document que expressi la seva conformitat amb l'espectacle públic o amb activitat recreativa projectats.
    • Autorització per a l’ocupació del domini públic, si cal i aquell pertany a una administració diferent de l’Ajuntament.
  • Normativa:
    • Llei 11/2009, de 6 de juliol, de regulació administrativa dels espectacles públics i les activitats recreatives
    • Decret 112/2010, de 31 d'agost, Reglament d'espectacles públics i activitats recreatives
    • Ordenança municipal d'intervenció en espectacles públics i activitats recreatives.
  • Termini de resolució:
  • Hi ha resolució. La resolució que dicta l’Ajuntament sobre la sol•licitud de llicència posa fi al procediment i s’ha de dictar i notificar en un termini màxim d’un mes a comptar des de la data de presentació de la sol·licitud.
  • Silenci administratiu:
  • Negatiu. Opera en el termini d’un mes des que es va presentar la sol·licitud de llicència.
  • Vies de reclamació:
  • Les ordinàries del procediment administratiu.
  • Altra informació d'interès:
  • En el moment d’iniciar l’activitat s’ha d’acreditar la contractació de l’assegurança de responsabilitat civil, mitjançant una declaració responsable, en la qual es faci constar les quanties contractades, acompanyada del rebut vigent, d’acord amb el Decret 112/2010, de 31 d’agost (article 83). El promotor haurà de demanar aquesta llicència amb l’antelació suficient perquè l’Ajuntament pugui resoldre el seu atorgament, tenint en compte que per fer-ho disposa del termini d’un mes.