És l'informe en matèria de prevenció d'incendis que s'ha de sol·licitar amb anterioritat a la presentació de la comunicació prèvia d'una activitat, quan aquesta estigui inclosa en els annexes 1 o 2 de la Llei 3/2010, de 18 de febrer.
- Organisme competent / Responsable:
- Generalitat de Catalunya.
- Àrea que tramita:
- Ajuntament: Àrea municipal de gestió de les activitats i llicències.
- Classificació temàtica:
- Activitats
- Qui el pot demanar:
- La persona física o jurídica que vol exercir una o diverses activitats en un mateix centre o establiment, o el seu representant legal. En aquest cas s'ha de declarar la representació amb la qual s’actua.
- Canals de tramitació:
- Per Internet
- Presencialment a les oficines municipals
- Quan es pot sol·licitar:
- Durant tot l'any
- Termini de la sol·licitud:
- S’ha de presentar juntament amb la comunicació prèvia o declaració responsable de l’establiment si està subjecte a algun d’aquests règims. Abans de l’inici de l’activitat si l’establiment està subjecte a llicència.
- Preu:
- La taxa que estableixi les ordenances fiscals.
- Documentació necessària:
-
- Sol·licitud d’acord amb el model normalitzat.
- Portada de la documentació tècnica (formulari SP01 del Departament d’Interior de la Generalitat de Catalunya)
- Certificat de coincidència entre el suport electrònic i el suport paper (formulari SP02 del Departament d’Interior de la Generalitat de Catalunya)
- Memòria tècnica d’acord amb el model de continguts mínims publicat al web del Departament d’interior
- Certificat lliurat pel personal tècnic competent que acrediti que l’activitat i les instal·lacions s’adeqüen a la memòria tècnica presentada.
- En cas d’actuar com a representant legal, declarar que es disposa de tots els poders necessaris per a presentar la comunicació i rebre, si escau, les corresponents comunicacions i/o notificacions.
- Normativa:
- Llei 3/2010, del 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d’incendis en establiments, activitats, infraestructures i edificis.
- Termini de resolució:
- El termini per resoldre la petició d’informe és de dos mesos.
- Silenci administratiu:
- En el cas que, un cop transcorregut aquest termini no s’hagi emès l’informe, s’entén que l’informe és favorable.
- Vies de reclamació:
- Les ordinàries del procediment administratiu.