És l'informe en matèria de prevenció d'incendis que s'ha de sol·licitar amb anterioritat a la presentació de la comunicació prèvia d'una activitat, quan aquesta estigui inclosa en els annexes 1 o 2 de la Llei 3/2010, de 18 de febrer.

  • Organisme competent / Responsable:
  • Generalitat de Catalunya.
  • Àrea que tramita:
  • Ajuntament: Àrea municipal de gestió de les activitats i llicències.
  • Classificació temàtica:
  • Activitats
  • Qui el pot demanar:
  • La persona física o jurídica que vol exercir una o diverses activitats en un mateix centre o establiment, o el seu representant legal. En aquest cas s'ha de declarar la representació amb la qual s’actua.
  • Canals de tramitació:
  • Quan es pot sol·licitar:
  • Durant tot l'any
  • Termini de la sol·licitud:
  • S’ha de presentar juntament amb la comunicació prèvia o declaració responsable de l’establiment si està subjecte a algun d’aquests règims. Abans de l’inici de l’activitat si l’establiment està subjecte a llicència.
  • Normativa:
  • Termini de resolució:
  • El termini per resoldre la petició d’informe és de dos mesos.
  • Silenci administratiu:
  • En el cas que, un cop transcorregut aquest termini no s’hagi emès l’informe, s’entén que l’informe és favorable.
  • Vies de reclamació:
  • Les ordinàries del procediment administratiu.